Slider 1


U smo se Srbiji naslušali priča o odlasku mladih obrazovanih ljudi u Zapadnu Evropu, gde pronalaze svoju sreću. Put Milana Petkovića drugačiji je iako po završetku obrazovanja nailazi na isti problem kao i većina – za njega nema posla. Međutim, setivši se one stare kineske da “ono što unesete u glavu i stomak ne može niko da vam oduzme”, Milanov život odlazi na sasvim drugu stranu. Tačnije, on se vraća korenima i stvara danas nadaleko čuvene proizvode “Plodovi Vlasine”, koji mu donose brojna priznanja, a zahvaljujući kojima ovaj preduzetnik živi svoj poslovni san. Novi magazin do Petkovića dolazi zahvaljujući Razvojnoj agenciji Srbije i ENECA, koje aktivno rade na promociji preduzetništva, a ove godine sa fokusom na prehrambenu industriju.


“Ono što unesete u glavu i stomak, ne može vam niko oduzeti”, mislio se Milan dok je stvarao brend najkvalitetnijih domaćih proizvoda


Kako ste se odlučili da ipak ne odete u inostranstvo već započnete sopstvenu proizvodnju na poljoprivrednom gazdinstvu?

Hteo sam da ponudim tradicionalne proizvode pripremljene na starinski način, u kombinaciji sa modernim načinom prodaje, tako da sam odmah po pokretanju ovog projekta pokrenuo i sopstveni sajt ili onlajn prodavnicu (www.zimnica.rs). Bila je to prva takva prodavnica u Srbiji. Za vrlo kratko vreme naš sajt je postao jedan od najposećenijih sa oko 5.000 poseta dnevno. Drugo, hteo sam da ljudima ponudim zdrave proizvode, pripremljene na tradicionalan način bez aditiva, konzervansa i veštačkih boja, po receptima naših baka. Treći razlog je stvaranje domaćeg, ali i svetskog brenda. Zato sam pored svog logoa ZIMNICA dodao slogan “PLODOVI VLASINE” i na svakom koraku promovišem i potenciram upravo to.

 

Šta ovaj kraj, a samim tim i vaše proizvode, čini tako posebnim?

Ovaj kraj je jedinstven u Evropi i svetu po tome što se retko gde može naći da na samo 60-ak kilometara sa jedne strane imate plodnu ravnicu, a sa druge strane planinske vrhove koji su prebogati šumskim plodovima, lekovitim biljem, kao i voćem i povrćem. Moj proizvodni program prati tok reke Vlasine od njenog izvorišta, oko kojeg rastu šumske jagode, borovnice, kupine, maline, zatim lekovito bilje kao što je zova, nana, kopriva i sl., pa nizvodno 60 km do njenog ulivanja u reku Južnu Moravu, oko koje se uzgaja povrće poput paprike, paradajza, krastavca koje je sastavni deo naših proizvoda.

 

Očito ste uspeli. Brend je poznat širom zemlje, a vlasnik ste i nekoliko priznanja za kvalitet.

Višegodišnji smo dobitnici zlatnih medalja na međunarodnom sajmu Etno hrane i pića u Beogradu. Na ovogodišnjem sajmu smo dobili tri zlatne medalje u svim kategorijama u kojima konkurišemo i jedini smo od dobitnika koji je osvojio više od jedne medalje. Na ovogodišnjem 84. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu prvi put smo učestvovali, dali dva naša proizvoda na ocenjivanje i dobili dve zlatne medalje. Naš džem od šipurka dobio je Veliku zlatnu medalju, a cepkani ljuti ajvar Zlatnu medalju.

 

Doskora ste poslovali kao poljoprivredno gazdinstvo, a danas ste preduzetnik. Šta se promenilo?

Ove godine smo prvi put dobili podsticajna sredstva. Donator je ENECA preko programa “Pokreni se za posao”, kojima bih se ovom prilikom zahvalio i pozvao mlade da se prijave za navedeni program. Registrovali smo firmu čiji je naziv BELLCHINI. I ovaj naziv ima simbolike. Označava jednu mahalu u mestu Kalna u blizini Crne Trave, odakle potiču moji koreni u kojoj više niko ne živi i čiji naziv želim da sačuvam od zaborava. U budućnosti svi brendovi i nazivi koji budu nastajali nosiće nazive tog kraja, kako bi taj kraj živeo na neki način što duže, a ujedno i pravimo reklamu o ovom delu Srbije.


Intervju je rađen u okviru projekta “Promocija preduzetništva kroz primere dobre prakse” Razvojne agencije Srbije i ENECA

izvor: Novi magazin

smrtovnice osmrtnic livno